ADMIS

دیار حرا

ADMIS

دیار حرا

بوسعت یک تراژیدی کران ناپذیر،

 

 

 

مایکل جکسون ۲۰۰۹-۱۹۵۸

مایکل جکسون ستاره موسیقی پاپ در سن پنجاه سالگی در لس آنجلس دوساعت پیش گذشت٠

مرگ آقای جکسون پس از آن اعلام شد که به علت ایست قلبی به وسیله نیروهای امدادی به بیمارستانی در لس آنجلس منتقل شد.

روزنامه لس آنجلس تایمز در وب سایت خود گزارش داد هنگام مراجعه ماموران امداد به منزل آقای جکسون، تنفس او متوقف شده بود. این گزارش می افزاید ماموران به احیای قلبی-تنفسی مایکل جکسون اقدام کردند.

بعضی از اعضای خانواده مایکل جکسون به بیمارستان رفته اند و صدها تن از علاقمندان او در اطراف بیمارستان تجمع کرده اند.

مایکل جکسون دارای سابقه مشکلات پزشکی بود و مورد مداوا بود.

او قرار بود کمتر از یک ماه دیگر پس از دوازده سال دوری از صحنه های جهانی، تور بین المللی خود را در لندن آغاز کند.

ابر ستاره پاپ

مایکل جکسون فعالیت حرفه ای خود در زمینه موسیقی را از دوران کودکی با برادرانش در گروه جکسون فایو شروع کرد.

او در دهه هشتاد میلادی با ترانه های "تریلر" و "بد" به شهرت جهانی رسید.

به گزارش کتاب رکوردهای گینس، آلبوم تریلر مایکل جکسون که سال 1982 عرضه شد، با شصت و پنج میلیون نسخه فروش، پر فروش ترین آلبوم موسیقی در جهان بوده است.

مایکل جکسون در سال های گذشته به علت جنجال های اخلاقی و مشکلات مالی منزوی شده بود.

او شش سال پیش به اتهام آزار جنسی یک پسر چهارده ساله بازداشت شد ولی دادگاه پس از یک محاکمه جنجالی پنج ماهه او را گناهکار ندانست.

مایکل جکسون سه فرزند به نام های مایکل جوزف، پاریس مایکل کاترین و پرینس مایکل دوم از خود به جا گذاشته است.

در ۱۹۸۴, نام جکسن بطور رسمی در قدمگاه مشاهیر هالیوود ثبت شد. جکسن اثر برجسته‌ای بر موسیقی و فرهنگ سراسر جهان گذاشته‌است. او در آمریکا تبعیض‌های نژادی را فرو پاشید, هنر موزیک ویدئو را متحول کرد, و راه را برای موسیقی پاپ مدرن هموار نمود. فعالیت‌های کاری, صوت یکتای موسیقایی و سبک آوازی جکسن, هنرمندان هیپ ـ هاپ, پاپ و آر اند بی بیشماری را تحت تاثیر قرار داده‌است. هنرمندانی مثل ماریا کری, آشر, بریتنی اسپیرز, جاستین تیمبرلک و آر. کلی. جکسن برای بیشتر دوران کاریش, توسط موسیقی و فعالیت‌های بشر دوستانه, تاثیر «بی مانندی» بر روی نسل جوان در سطح جهان گذاشته‌است.

او افتخارات و جوایز بیشماری در طول فعالیت کاری اش دریافت کرده است, از جمله, «موفق ترین هنرمند مرد پاپ هزاره» از جوایز جهانی موسیقی, «هنرمند قرن» از جوایز موسیقی آمریکا, و «هنرمند پاپ هزاره» از جوایز بمبی. او دوبار به تالار مشاهیر راک اند رول فرا خوانده شده است, یکبار به عنوان عضوی از گروه جکسن فایو در ۱۹۹۷ و بعدا بعنوان یک هنرمند سولو در ۲۰۰۱. جکسن به تالار مشاهیر آهنگ سازان نیز در ۲۰۰۲ فرا خوانده شد. جوایز او عبارتند از, تعداد بسیار زیادی رکورد جهانی گینس (۸ تا فقط در ۲۰۰۶), ۱۳ جایزه گرمی, ۱۳ تک آهنگ برتر ــــ بیش از هر هنرمند مرد دیگری بعد از پایه گذاری جدول ۱۰۰ اثر برترــــ و فروش ۷۵۰ میلیون واحد (دیسک) در سراسر جهان.

او با این مشخصه شناخته می‌شود, «یک رب النوع توقف ناپذیر, که تمام ابزار را برای فتح جداول ــــ اینطور که نمایان است ـــــ به ارادهٔ خود در اختیار دارد: صدایی که بلافاصله خود را نشان می‌دهد, حرکات رقص که چشم را خیره می‌کند, استعدادها و قابلیت‌های موسیقایی حیرت انگیز, و محبوبیت و قدرت بسیار بسیار زیاد یک ستاره». در میانهٔ دههٔ هشتاد, مجلهٔ تایم جکسون را «داغ ترین پدیدهٔ فردی از زمان الویس پرسلی» توصیف کرد. در شرف ورود به ۱۹۹۰, ونیتی فر جکسن را مردمی ترین هنرمند در تاریخ نمایش دانست. تام آتلی نویسندهٔ دیلی تلگراف, او را یک «شخصیت فوق العاده مهم درتاریخ فرهنگ مردمی» و یک «نابغه» نامید. کل در آمدهای او در طول زندگی اش, از سهمش از سود کارهای سولو و موزیک ویدئو ها, درآمد کنسرت ها, و مشارکت یا موافقت ها, ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده‌است. در ۲۰۰۶ اعلام شد که جکسن در طول زندگی اش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار وقف خیریه نموده‌است. برخی تحلیل گران عقیده دارند که انحصارات او از کاتالوگ‌های موسیقی می‌تواند میلیاردها دلار ارزش داشته باشد. دوران کاری موفقیت آمیز جکسن, او را برای تقریبا چهار دهه بخشی از فرهنگ مردمی کرده‌است. در سال‌های اخیر او به عنوان یکی از معروف ترین مردان جهان شناخته شده‌است.

نظرات 1 + ارسال نظر
bob5 شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:42 ب.ظ

سلام پسر خبرت داغ داغ بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد